komplex över allt..

Vi tjejer måste börja älska oss själva.

varför ska vi alltid gå runt och klaga på hur vi ser ut? Och om vi inte säger det högt, då ältar vi det inne i hjärnan istället.
Vi måste sluta jämföra oss med alla andra, alla är stöpt olika.
Jag, Frida & Elin är bästa vänner och alla ser olika ut, jag är störst på alla sidor, sen elin & sist frida, hon är minst. Men är det så konstigt? Min pappa är ganska lång & min mamma är kort. Jag vart nått mellanting och sen har jag fått gener från båda. Min ämnesomsättning är inte lika bra som elins eller fridas men jag är fin iallafall!
Det jag vill ha ut av detta är att Vi alla har olika kroppar, gener och utseende

Någonting som är hemskt är tjejer som tränar för att "killarna ska bli intresserade".
Ingen säger att det är just därför de tränar, men de flesta förstår det tillslut.
Man ska INTE träna för någon annans skull än sin egen.
Om vi idag tittar på utländska tjejer som har kommit till Sverige så får de flesta en chock (INGET RASISTISKT!)
De bryr sig inte om de väger dubbelt så mycket som en annan tjej, de har ändå samma kläder.
Utländska tjejer visar sina former, om än de är stora eller jättesmala. De visar upp vad de har -bröst, höfter & rumpa.
Varför gör inte vi det?

Vafan tjejer, kom igen nu. Vi har bröst, vi har rumpa & vi har definitivt höfter.
Dra på er den tajtaste klänningen ni kan hitta och visa upp det för alla!

Om du själv tycker att du är vacker, då tycker de andra samma sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0